Als ondernemer zijnde heb je vaak al meer dan genoeg aan je hoofd. De facturen, inkoop, personeel, het pand en noem het allemaal maar op. Dan is het natuurlijk wel zo’n fijne gedacht als je bepaalde zaken goed kan outsourcen of wat je gewoon in één keer goed voor elkaar hebt. In deze blog ga ik wat meer vertellen over een tweetal zaken. Namelijk het goed voorbereid zijn op onvoorziene omstandigheden door middel van algemene voorwaarden opstellen en je zaken financieel goed op orde hebben. Vooral als starter zijnde zijn dit zaken die je direct goed geregeld wil hebben. Je wil namelijk niet naast al je zaken, ook nog eens over onvoorziene omstandigheden moeten nadenken.

 

Algemene voorwaarden

Om zorgeloos te kunnen blijven ondernemen is het goed om vooraf over een aantal dingen goed te hebben nagedacht. Eén van die dingen is jezelf voorbereiden op onvoorziene omstandigheden. We denken er namelijk niet graag over na, maar een ongelukje of incident zit in een klein hoekje. Gelukkig hebben we hierbij algemene voorwaarden. Hiermee kun je aansprakelijkheid uitsluiten en beperken, vermijd je dat klanten zaken gaan eisen waar je niet aan wil of kunt voldoen en hoef je zo alle afspraken niet meer apart te hoeven overeenkomen. Op deze manier kun je per transactie simpelweg verwijzen naar je algemene voorwaarden. Wil je meer weten over algemene voorwaarden, klik dan op de link in de intro.

 

Je eigen onderneming starten

Het starten van een eigen onderneming is een leuke en spannende stap. Een notaris kan helpen bij het maken van een aantal belangrijke keuzes als de rechtsvorm, de oprichting van de onderneming, het vaststellen van de financieringsopzet, het toetreden van aandeelhouders en natuurlijk het goed opzetten van de financiële middelen. Het is goed om over een aantal zaken alvast na te denken voordat je naar de notaris gaat. Op deze manier ben je goed voorbereid en kun je voor jezelf bepaalde keuzes gaan maken. Wil je meer weten over de notaris Hengelo, klik dan op de link.