Een reclamebureau is van oudsher een bedrijf dat in opdracht van derden reclame-uitingen ontwikkelt. Bijvoorbeeld voor advertenties in (dag)bladen of voor een radio- of tv commercial.Tegenwoordig kun je een goed reclamebureau voor meer zaken inhuren. Ook is het inhuren van een reclamebureau niet alleen weggelegd voor grote multinationals: voor vrijwel ieder budget is wel een bureau te vinden.

 

Waarvoor huur je een reclamebureau in?

  • Opstellen van een marketing- en/of communicatieplan
  • Ontwikkelen van een reclamecampagne
  • Ontwikkelen van een logo of huisstijl
  • Online advertenties
  • Zoekmachine-optimalisatie
  • Ontwikkelen van een nieuwe website
  • Ontwikkelen van folders en/of brochures
  • Ontwikkelen van een bedrijfs- of promotiefilm
  • Het lanceren van een nieuw product
  • Het schrijven van een persbericht
  • Marktonderzoek
  • Organiseren van klantevenementen, incentives, beurzen of tentoonstellingen
  • Het ontwikkelen van een beursstand
  • Uw organisatie bekendheid geven via social media
  • Overige zaken om uw organisatie meer bekendheid te geven of in de markt te zetten

 

 

Voordelen van het inhuren van een reclamebureau

Veel organisaties willen besparen op hun reclamebudget of hebben een neefje dat ook heel aardige websites kan bouwen. Waarom dan toch een reclamebureau inhuren?

  • Professionele en eenduidige uitstraling: een reclamebureau houdt rekening met de identiteit en het imago van jouw onderneming en stemt alle uitingen op elkaar af
  • Kennis en expertise van het reclamebureau: veel (kleinere) organisaties beschikken niet over een eigen marketingafdeling, een reclamebureau heeft alle disciplines in huis.
  • Tijd besparen: doordat je niet alles zelf hoeft te ontwikkelen, bespaar je tijd.
  • Geld besparen: veel reclamebureaus krijgen kortingen bij uitgevers en radio- en tv die je zelf niet zou krijgen