Omdat mensen heel erg visueel zijn ingesteld is het erg belangrijk om te weten welke kleuren welke emoties opwekken. Met deze kennis kan je een logo of andere beelduiting ontwerpen wat goed aansluit bij je wensen.

 

In Hengelo zit een reclamebureau, neem gerust contact op met dit reclamebureau voor meer informatie.

 

Maar voordat ik verder op de kleuren in ga benoem ik eerst nog wat feiten. 94% Van de mensen laat zich leiden door de visuele elementen bij een aankoop.

Binnen anderhalf minuut vormen mensen een oordeel over een product en 60 tot 90% daarvan wordt beïnvloed door kleur.

 

Advertenties in kleur worden 40% meer gelezen ten opzichte van advertenties in het zwart wit.

De kleur rood is een krachtige kleur en roept sterke emoties op. Het is de kleur van de liefde en het verhoogt ook je eetlust. In de marketing gebruik je een rode kleur om iemand enthousiast te maken. Ook is rood de kleur van oplettenheid, denk bijvoorbeeld maar aan een verkeerslicht. Daarom zie je ook vaak dat call to action buttons rood zijn.

 

Geel geeft een gevoel van warmte en blijheid, het zorgt er voor dat je hersenen worden gestimuleerd. Ook geeft geel een bepaalde vermoeidheid voor de ogen, ze moeten namelijk een extra inspanning doen om de kleur te zien. Daarom wordt geel ook vaak gebruikt in etalages, zodat het je aandacht trekt.

 

kleuren